Wednesday, 10 August 2011

Ujian Berus Gigi (Lelaki vs Perempuan)


Kebanyakkan perempuan dapat memberus gigi mereka sambil berjalan dan berbual pelbagai topik. Mereka dapat memberus gigi dengan gerakkan atas ke bawah pada masa yang sama mengelap meja dengan gerakkan bulatan dengan tangan yang lain. 

Walaubagaimanapun tidak mustahil, kebanyakkan lelaki berasa sukar melakukan perkara yang sama.


Semasa memberus gigi, lelaki bertindak menurut arahan otaknya iaitu hanya memberus gigi. Mereka memberus sambil menjarakkan kedua-dua kaki di hadapan singki. Kepalanya bergerak kehadapan dan ke belakang mengikut pergerakkan berus. 


Pada kebiasaannya, kelajuan memberus juga mengikut kelajuan air paip yang terpasang (elakkan membazir wahai kaum lelaki).-aku pun selalu macam ni-

Kucing nie lelaki ke perempuan??hahahaa. .
GIGIH memberus En.Kucing.
TAHNIAH bro. .

Tuesday, 9 August 2011

Mengapa Kanak-Kanak Lelaki Tidak Mendengar Cakap?

Kanak-kanak lelaki sering dimarahi guru dan ibu bapa kerana tidak mendengar apa yang mereka katakan. Mengapa? kerana kanak-kanak lelaki ketika membesar, terutama ketika menjangkau usia baligh, saluran telinga mereka mengalami pembesaran yang menyebabkan mereka pekak buat sementara waktu.

Guru wanita memarahi murid lelaki dan perempuan dengan cara yang berbeza kerana ternyata mereka lebih peka kepada perbezaan pendengaran yang terdapat pada murid lelaki dan perempuan.

Apabila murid perempuan enggan bertentang mata dengan guru ketika dimarahi, guru perempuan terus memarahinya. Namun, apabila murid lelaki mengalihkan pandangannya, guru-guru perempuan tahu murid lelaki itu tidak mendengar apa yang sedang dikatakan guru itu.

Guru mungkin berkata,
"Pandang saya apabila saya bercakap dengan awak." 

Malangnya penglihatan murid lelaki lebih baik daripada pendengarannya. Sebagai demontrasi yang ringkas, kira bilangan huruf K yang terdapat dalam ayat berikut:
"Kajian saintifik itu memakan masa bertahun-tahun
dan memerlukan tenaga kerja yang ramai."
Murid lelaki dapat memberikan jawapan yang lebih baik berbanding murid perempuan. Mereka dapat mencari kelima-lima huruf K yang terdapat dalam ayat di atas.


Tetapi apabila ayat itu dibaca dengan kuat, murid perempuan dapat mengira huruf-huruf K dengan lebih baik berbanding murid lelaki.

Kepada bakal guru inilah hakikatnya yang perlu anda selami.

Tips berguna elak JERAWAT.

Sapa suka jerawat atas muka?. .
- TIPS BERGUNA -



1. Pastikan cadar katil anda bersih.


Semua orang mesty akan tidur rite? so.. pade sesape yang mempunyai kulit sensitif, pastikan cadar katil anda sentiasa bersih. sebab mase kite tidur, kite xtau macam mane keadaan muke kite. bakteria yang ada pada cadar akan mudah berpindah ke muka anda. so, rajin2 la ganti cadar ye.
 
2. Cuci muka 2 kali sehari
Ingat.. bukan bermakne kerap kali cuci muka. muka korang akan bersih. salah tu. makin kerap korang cuci muka guna permbersih muka, kelembapan semulajadi kat muka korang akan hilang. so, pastikan korang cuci muka 2 kali sehari je. ok?
 
3. Banyak minum air masak.
Kulit muka yang berminyak akan mengalakkan lagi pertumbuhan jerawat. untuk balance kulit korang, banyakkan minum air masak. selain melembapkan kulit, ia juga bagus untuk sistem perkumuhan.
 
4. Jangan amalkan sentuh muka dengan tangan.
kalau korang terasa macam nak sentuh kulit muka korang, pastikan tangan korang dalam keadaan bersih. cuci tangan dulu, baru leh belai kulit muka korang. cara lain, korang boleh gunakan tisu yang bersih. kehadiran bakteria yang banyak kat tangan tu akan memburukkan lagi keadaan kulit muka korang. jadi, berhati-hati ye.
 
5. Pakai rangkaian pembersih yang sesuai dengan kulit muka.

kalau korang baru nak cuba 1 jenama pencuci muka, pastikan korang beli trial pack dulu. jangan beli disebabkan jenama atau sebab ramai orang guna. kulit muka setiap orang berbeza-beza. jadi, kalau rase pembersih muka yang korang gune sekarang nie da ok.. jangan la gatal2 nak tukar ye. nanti tah ape jadik pulak kalau korang tukar. 

selamat mencuba!. 

Saturday, 6 August 2011

Kecantikan Lelaki vs Kegagahan Wanita?

Kecantikan Lelaki

Kecantikan Lelaki
Kecantikan seorang lelaki bukan kepada rupa fizikal tetapi pada murni rohani. Lelaki yang cantik, adalah:-
1) Lelaki yang mampu mengalirkan airmata untuk ingatan
2) Lelaki yang sedia menerima segala teguran
3) Lelaki yang tenang dan lapang dada
4) Lelaki yang baik sangka
5) Lelaki yang tak pernah putus asa
6) Lelaki yang bijak menangani segala permasalahan
Kecantikan lelaki berdiri di atas kemuliaan hatinya. Seluruh kecantikan yang ada pada Nabi Muhammad adalah kecantikan yang sempurna bagi seorang lelaki.

Kegagahan wanita

Kegagahan Wanita
Kegagahan seorang wanita bukan kepada anggota badannya, tetapi pada kekuatan perasaan.
Perempuan yang gagah,adalah:-
1) Perempuan yang tahan menerima sebuah kehilangan
2) Perempuan yang tidak takut pada kemiskinan
3) Perempuan yang tabah menanggung kerinduan setelah ditinggalkan
4) Perempuan yang tidak meminta-minta agar dipenuhi segala keinginan.
Kegagahan perempuan berdiri di atas teguh imannya. Seluruh kegagahan yang ada pada Khadijah adalah kegagahan sempurna bagi seorang perempuan.


Wanita Berfikir dengan Suara?

VS

"Isteri saya mampu membuatkan saya menjadi separuh gila apabila dia menghadapi masalah ataupun asyik bercerita perihal rancangannya" luah seorang suami dalam satu seminar. "Dia bercakap jelas perihal pilihan,  kemungkinan, orang yang terlibat, apa yang perlu dilakukan dan kemana dia pergi. Semua ini menggangu saya dan membuat saya lemas", tambah dia lagi.

Wanita menyuarakan perkara dengan jelas dan menyatakan butiran pilihan serta kemungkinannya secara rambang.

Otak wanita menggunakan pertuturan sebagai cara meluahkan perasaan mereka.

Ini adalah salah satu daripada kekuatan yang mereka miliki. Sekiranya lelaki perlu melaksanakan lima atau enam tugas, dia berkata , 

"Saya ada perkara lain yang perlu dibuat, saya jumpa awak kemudian."

Wanita pula mengatakan denga jelas semua perkara yang perlu dibuat dalam susunan yang rawak. Dia juga menyebut semua pilihan dan kemungkinan yang ada. Dia berkata, "

Baiklah, saya perlu ambil pakaian di ampaian, cuci kereta, kemas rumah dan nak masak. Oh ya, tadi Amin menelefon awak dan meminta awak menghubunginya semula. Kemudian saya perlu ambil barang di pejabat pos dan saya fikir saya boleh terus mendapatkannya. . . . . . ." 

Inilah salah satu sebab mengapa lelaki kerap menuduh wanita suka bercakap banyak.

Lelaki pun ada mcam ni ker???. .:)

Tuesday, 2 August 2011

Kenapa Budak Lelaki Tiba-tiba Tinggi??

Lelaki secara umumnya lebih tinggi dari Perempuan


Budak lelaki mula meninggi beberapa tahun selepas budak perempuan. Mereka boleh meninggi dengan mendadak sekitar umur 12 atau 13 setiap tahun. 

Ia mula memuncak semasa umur 14 apabila budak lelaki boleh membesar sehingga 4 inci setiap tahun! Pada masa ini, kamu mula terpaksa mendongak hanya untuk bercakap dengan mereka. 

Mereka juga mungkin akan tampak lebih kacak. Lengan dan kaki mereka akan menjadi lebih panjang, dan bolehlah mereka bermain bola keranjang dengan mudah. Sama seperti gadis muda, tahap tinggi hormon pertumbuhan dan sedikit estrogen yang bertanggungjawab untuk pertumbuhan mendadak ini. 

Ia, budak lelaki pun ada estrogen juga. Tapi mereka mempunyai lebih testosteron yang membuatkan mereka lebih keras dan agresif. Masa ini, mereka mudah bergaduh dan sukakan sukan lasak.


Mesti Tahu - Mengapa Syok menjadi Lelaki ?


‎1. Perbualan telefon biasanya mengambil masa tidak lebih 30 saat.
2. Anda mengetahui banyak perkara berguna mengenai automotif dan senjata.
3. Percutian seminggu memerlukan hanya satu beg bimbit.
4. Tidak perlu berbaris panjang untuk memasuki bilik air, tidak perlu berbaris langsung untuk membuang air kecil.
5. Dapat membuka semua penutup botol dan balang.
6. Kawan - kawan tidak ambil peduli sama ada berat badan anda bertambah atau tidak.
7. Ketika mencari – cari rangkaian TV untuk di tonton, anda tidak perlu berhenti setiap kali terlihat adegan orang menangis.
8. Tidak perlu membawa benda wajib dalam beg kecuali dompet walau kemana - mana anda pergi.
9. Tidak perlu teman ke bilik air.
10. Nama kekal dalam kad pengenalan anak.
11. Tidak perlu mengemaskan bilik hotel sebelum meninggalkannya.
12. Garaj kereta atau bilik bawah tanah kepunyaan anda seorang.
13. Mendapat penghargaan dengan sedikit usaha yang rajin dan murni seperti mengemas rumah atau menolong ibu bapa.
14. Khusyuk menonton Discovery Channel, terutamanya mengenai pembiakan haiwan.
15. Tidak perlu mencuci tandas.
16. MANDI (AIR, SABUN DAN BASUH RAMBUT) DAN SIAP BERPAKAIAN SERTA BERSIKAT DALAM MASA 10 MINIT.
17. Persiapan untuk perkahwinan berjalan dengan lancar tanpa perlu bersusah – payah.
18. Jika seseorang lupa untuk menjemput anda ke majlis atau partinya, dia masih boleh menjadi kawan baik dan bercerita mengenai majlis tersebut kepada anda.
19. Untuk tiga helai seluar dalam, anda hanya perlu membayar kurang RM 10.
20. Tidak ada seseorang pun rakan sekerja mahupun bos boleh membuat anda menangis.
21. Anda tidak perlu bercukur dari leher ke bawah.
22. Anda tidak perlu tidur dan dicium oleh seseorang lelaki berbadan besar dan berbulu pada setiap malam.
23. Teman tidur anda adalah seorang wanita yang halus dan gebu kulitnya.
24. Anda tidak perlu mencium seseorang yang bermisai KECUALI anda gay.
25. Jika usia anda 34 tahun dan masih solo, tiada siapa akan perasan.
26. Coklat tidak menjadi masalah kepada anda.
27. Tiga pasang kasut sudah lebih daripada mencukupi.
28. Anda boleh berkata apa sahaja malah tergelak besar tanpa bimbang diperhati atau diperkata orang.
29. Boleh berlenggang (tidak berbaju) di khalayak ramai ketika hari panas.
30. Mekanik memberitahu kerosakan sebenar kereta anda serta kos termurah untuk membaikinya.
dan ada bnyak lagi perkara mengapa syok jadi lelaki. . .:)

setiap ciptaan Allah ada kelebihan dan kekurangan,

hargailah kelebihan dan tanganilah kelemahan dengan bijak!

share r, aku pn ambil dari orang juga~

Salam Ramadhan

Salam Ramadhan


Banyakkan Bacaan Al-Quran di Bulan Yang Penuh Ganjaran Pahala



Allah maha pengampun


Monday, 27 June 2011

Bagaimana Cara Memikat Hati Wanita & Ingin Memuji Wanita Dengan Ikhlas?


Hubungan lebih erat jika kita memahami antara satu sama lain



Apabila wanita mencuba baju baru dan bertanya kepada lelaki

"Apa pendapat awak?" . 

Dia mungkin mendapat jawapan mudah seperti 

"Bagus" dan "Elok," 

Jawapan yang tidak memberi apa-apa markah kepada lelaki itu. Bagi mendapat markah tinggi, lelaki perlu memberi jawapan yang sama seperti wanita. Berikan jawapan yang lebih terperinci.

Sesetengah lelaki tidak mahu memberikan jawapan yang terperinci. Namun apabila dia mahu melakukannya, dia mendapat markah tinggi dari kebanyakkan wanita yang selalu melakukannya.

Sebagai contoh apabila dia (lelaki) menjawab, 


"Pilihan yang tepat! Pusing sedikit, biar saya tengok dari belakang. Warnanya memang padan dengan awak. Potongannya kena dengan bentuk tubuh awak. Tudung yang awak pakai cukup padan. Awak nampak menawan. Saya amat menyukainya." 

Kebanyakkan wanita berasa gembira dan lebih yakin terhadap pasangan mereka apabila mendapat pujian seperti ini. Mereka menganggap lelaki itu pandai memikat hati mereka.

Jadi, wahai lelaki di luar sana jom buat mulakan misi ni untuk mendapatkan tarikkan dan mengukuhkan hubungan dengan pasangan anda. 

Elakkan dari TANYA sepatah, JAWAP sepatah. Cuba cara ini. JOM. 

Aku pun nak try jugak, heheheheee. . . . . . . . .:)



Tuesday, 14 June 2011

Lelaki Suka Berterus Terang

Lelaki suka bercakap dengan ayat yang ringkas, terus, bersifat penyelesaian, terus kepada tajuk dan menggunakan pembendaharaan kata yang pelbagai bagi menerangkan fakta. Mereka menggunakan perkataan penentu yang tepat seperti tiada,tidak pernah dan sudah tentu.

Lelaki selalu bercakap secara "tepat & ringkas"
Penggunaan ungkapan yang tepat seperti ini membantu mereka melakukan urusan perniagaan denga cepat dan cekap. Ia juga menggambarkan kuasanya keatas orang lain. Namun begitu, apabila lelaki menggunakan cara percakapan yang sama ketika membina hubungan sosial, dia dianggap sebagai tidak peramah dan kasar.

Amati kenyataan-kenyataan di bawah

*"Pergi masak telur dadar untuk sarapan pagi!"*

*"Buatkan saya telur dadar untuk sarapan pagi, okay?"*

*"Boleh awak buatkan saya telur dadar untuk sarapan pagi?"*

 
*"Awak fikir perlukah kita makan telur dadar untuk sarapan pagi?"*
 
*"Bukankah sedap apabila kita dapat makan telur dadar untuk sarapan pagi?"*
 
*"Awak rasa mahu makan telur dadar untuk sarapan pagi?"*

Permintaan di atas bermula dengan kenyataan yang terang dan berakhir dengan kenyataan yang kabur. Tiga kenyataan pertama besar kemungkinannya diucap oleh lelaki. Manakala tiga kenyataan terakhir diucapkan oleh perempuan.

Semua ayat di atas adalah permintaan yang sama tetapi dinyatakan dengan cara yang berbeza. Kadangkala mudah bagi kita melihat bagaimana rasa mahu makan telur dadar mampu berakhir dengan tangisan seperti,

si perempuan akan berkata,

"Dasar lelaki tak bertimbang rasa. Pergi buat sendiri!" 

dan si lelaki pula berkata,

"Awak memang tak pandai berbuat keputusan. Biar saya ke McDonald sahaja!" 
Lastly


Wednesday, 8 June 2011

Mengapa Lelaki Tidak Mampu Berbohong Kepada Perempuan

Kajian bahasa badan menunjukkan komunikasi berhadapan dan isyarat tanpa bunyi memberi 60% -80% kesan keatas mesej itu. Manakala bunyi pula memberi kesan sebanyak 20%-30%. Bakinya yang berjumlah tujuh hingga 10% adalah untuk kata-kata. Alat deria wanita lebih peka dalam menerima dan menganalisis maklumat-maklumat ini. Kemampuan otaknya menghantar maklumat dengan cepat menjadikannya lebih cekap memahami isyarat lisan, visual dan isyarat lain.
::Kantoi::

Oleh sebab itu, kebanyakkan lelaki tidak mampu berbohong dengan perempuan secara berhadapan. Namun begitu, hampir semua wanita mampu berbohong dengan lelaki secara berhadapan dengan mudah kerana lelaki tidak mempunyai kepekaan mengesan perbezaan antara isyarat lisan dan isyarat bukan lisannya. Apabila lelaki mahu berbohong kepada wanita, kebanyakkan berjaya mungkin disebabkan mereka berbohong melalui telefon, menulis surat, ataupun berbohong dalam gelap serta menutup kepala mereka dengan selimut.

::bercakap benar::

Jadi dalam keadaan sebegini, perempuan perlu lebih berhati-hati supaya tidak terpedaya dengan kata-kata  lelaki apabila mereka menggunakan alat perantara sebagai peghubung dalam percakapan. Pesanan: Lelaki tak payah la nak berbohong dengan perempuan. Kebanyakkan lelaki yang membohongi perempuan lama-kelamaan akan dikesan oleh perempuan dengan mudah. Kes seperti lelaki kawin lain. Selalunya kantoi. tak ada yang terlepas. Kerana perempuan dianugerahkan oleh Allah kehebatan dalam mengesan pembohongaan lelaki. Jadi, lelki jangan jadi hipokrit di hadapan perempuan dan jangan pula ada niat untuk berbohong kepada perempuan. Perempuan pula jangan mengambil kesempatan terhadap kelebihan yang dianugerahkan kepada mereka untuk membohongi lelaki. Ingat syurga mereka dibawah telapak kaki suami. 

Pesanan: Jadilah diri sendiri dan selalu bercakap benar, kerana itu jua lah yang diajar oleh junjungan besar baginda Rasulullah S.A.W kepada umatnya. Sekian. :)
 

Friday, 3 June 2011

Semua Lelaki Ada Minyak Pengasih?

Minyak Pengasih??

Perh. . .biar betul. .?? wah, xperlu la lagi susah-susah mengorat. Hahahaha. . .wowooooo. . .kejap-kejap. Tak perlu la cari minyak pengasih der!. . khurafat semua tu. Meh sini aku nak cerita sikit. Aku nak kongsi apa yang aku baca kat buku yang aku beli baru-baru ni. 

Deria bau wanita lebih baik daripada lelaki. Malah kemampuan ini menjadi lebih kuat dan hebat ketika dia sedang subur. Dia dapat mengesan bau feremon dan bauan kesturi yang dirembeskan lelaki. Bau-bauan ini tidak dapat dikesan secara biasa. Otaknya dapat membaca sistem imun lelaki dan sekiranya sistem imun itu sepadan atau pun lebih kuat daripada sistem imunnya sendiri, dia mengatakan yang lelaki itu menarik ataupun memiliki tarikan luar biasa. Sekiranya sistem imunnya lebih kuat, dia menganggap lelaki itu kurang menarik.

Minyak wangi lelaki mengandungi feromon yang mampu menarik perhatian wanita!

Pakar-pakar yang mengkaji otak mendapati otak wanita dapat menganalisis perbezaan yang terdapat dalam sistem imun ini dalam masa tiga saat pertama sewaktu bertemu. Sistem imun yang secocok menghasilkan keturunan yang mempunyai daya tahan yang lebih kuat. Hasil yang lahir daripada kajian ini adalah banyaknya minyak-minyak yang dipasarkan di pasaran khursus untuk lelaki. Minyak ini dikatakan mengandungi rahsia feromon yang pasti mampu menarik perhatian kaum wanita.Sistem imun yang kuat membuatkan lelaki memiliki tarikan luar biasa.

Kesimpulannya, minyak wangi lelaki yang dipasarkan dipasaran bagi lelaki adalah menjadi daya penarik kepada wanita. Dan wanita yang sedang subur menjadi lebih peka terhadap bau lelaki. Jadi kepada lelaki hati-hati lah kepada wanita sebegini. Kang tersangkut dengan orang gila kat jalan. Tak pasal-pasal je. Hahahahaaa.aaa . . :)



Thursday, 2 June 2011

Membeli-belah: Kegembiraan Bagi Perempuan tapi Kegerunan Bagi Lelaki

Perempuan Membeli Belah

Bagi wanita, membeli-belah umpama bercakap. Ia tidak perlu sebarang sebab atau tujuan dan dapat dilakukan tanpa perancangan selama berjam-jam. Ia tidak memerlukan sebarang matlamat kursus. Wanita menganggap keluar membeli belah itu adalah aktiviti yang menyegarkan dan merehatkan, tidak kira sama ada mereka membeli apa-apa ataupun tidak. Aktiviti membeli-belah sebegini mampu menyebabkan merana kerana pendarahan otak dalam masa 20 minit. Bagi lelaki, apabila mereka mahu kembali bertenaga, mereka perlu objektif, matlamat dan jadual. Lagipun dia pemburu makanan, ini memang tugasnya. Dia hanya mahu menangkap mangsa secepat mungkin dan membawanya pulang ke rumah. Kebanyakkan lelaki mengalami pendarahan otak hanya selepas 20 minit membeli-belah.
Lelaki Membeli Belah

Lelaki hilang sabar dan kecewa apabila dia dibawa bersama ke kedai baju tetapi isteri ataupun pasangannya hanya mencuba sehelai demi sehelai pakaian, bertanyakan pendapatnya tetapi tidak pula membeli apa-apa selepas itu. Wanita memang suka mencuba pelbagai jenis pakaian kerana itu corak pemikiran yang sehaluan dengan otaknya. Pelbagai emosi dan pakaian yang berlainan menggambarkan pemikirannya. Melalui pakaiannya kita mampu menjangka sama ada dia konservatif dan berorentasikan keputusan. 

Agak mudah bagi kita terjumpa lelaki yang meminta pasangan wanitanya membelikannya pakaian. Lelaki yang berpakaian kemas selalunya mendapat bantuan wanita bagi membelikan pakaiannya. Mungkin juga dia homoseks. Satu dari lapan lelaki mengalami buta warna dan mereka sukar membezakan biru, merah dan hijau. Kebanyakkan daripada mereka sukar memadankan corak dan rekaan. Atas alasan itulah mudah untuk  mengenali lelaki mana satu antara mereka adalah orang bujang.
Perempuan perlu bijak
Bagi menggalakkan lelaki turut sama membeli-belah, perempuan harus menjelaskan syarat-syarat apabila memilih. Jelaskan warna, saiz, jenama dan stail yang dimahukan. Nyatakan juga pusat membeli-belah yang dipilih dan berapa masa yang diambil. Dengan objektif yang jelas (walaupun sebenarnya perempuan yang menetapkannya), hasilnya lelaki akan turut teruja !

Sumber : Why Men Dont't Listen and Women Can't Read Maps,

Tuesday, 31 May 2011

Lelaki Perut Buncit? Wanita Punggung Besar??

Wanita Berpunggung Besar?
Kenapa lelaki perut buncit dan wanita berpunggung besar? kajian telah dibuat dan mendapat sebab kenapa ia berlaku. 

Proses semula jadi dalam badan ialah mengedarkan tisu lemak berlebihan sejauh mungkin daripada organ penting badan supaya tidak menjejaskan operasi organ-organ itu.

Selalunya terdapat sedikit ataupun tiada langsung lemak di sekeliling otak, jantung dan alat kelamin. Wanita mempunyai tambahan organ utama iaitu ovari. Oleh sebab itu wanita mampu hamil jarang mengumpulkan lemak berlebihan pada perut.
Lelaki Berperut Buncit?

Lelaki yang tidak mempunyai ovari mengumpul lebihan lemak ini dalam perut buncit. Lelaki juga berlemak di belakang. 

Kita jarang melihat lelaki berkaki gemuk. Lemak berlebihan wanita diedarkan kepada paha, punggung, dan bawah lengan bagi digunakan sebagai sumber makanan semasa menyusu.

Apabila lelaki memiliki ovari, mereka mempunyai paha yang besar dan perut yang kempis juga. Apabila ovari dikeluarkan melalui histerektomi (pembedahan pembuangan ovari), dan proses semulajadi iaitu mengedarkan lemak akan berlaku di kawasan perut.

Sumber dari : Why Men Don't Listen and Women Can't Read Maps

Wednesday, 18 May 2011

Perkara yang amat memalukan dalam hidup si lelaki

Perkara yang amat memalukan dalam hidup si lelaki



Entri kali ini aku hanya mahu kongsi satu perkara yang amat memalukan dalam hidup lelaki.  Korang pernah tak ada suatu perkara yang dilakukan itu menjadikan anda amat malu di hadapan orang lebih-lebih lagi di hadapan perempuan.  Perkara yang mungkin sukar dirungkai dengan perkataan.  

Hanya tersengih atau tersipu malu, cover malu.  Hahahaaa..mesti pernah bukan??kalau tak pernah pun, cuba bayangkan jika anda TERbuat semua perkara di atas. . .tak kan tak rasa malu langsung bukan?

Selalu kita dengar malu adalah cabang iman atau sebahagian dari iman, yeee...memang tepat sekali.

Lelaki akan malu kepada perempuan apabila:
1)     Tiba-tiba ditegur zip seluar tak tutup – perempuan tegur.
2)      Jalan smbil usyha perempuan (tiba2 kaki terjatuh dalam longkang/badan terlanggar tiang) – Perempuan tu usyha pelik je..hahaha..memang malu
3)      Dikutuk kelemahan dihadapan perempuan.
4)      Time khatan dulu, semua pakat nak tengok.huhuhuhu...(malu ke time tu??)
5)      Tahan kentot, tiba – tiba terlepas dengan (bunyi dan bau yang ........) – Tempat orang ramai pulak tu cth dalam function..hahahaa memang pengotor.
6)      Seluar koyak.

Itu je kot.
Sapa nak tambah boleh je komen kat bawah.
Hahahaaa. . . .
Kalau malu macam ini memang tak leh nak buat apa lagi.
Kalau tak malu juga, maknanye kurang normal.
Hahahaaa. . 

Saturday, 5 February 2011

Merajuk lelaki vs Merajuk perempuan??

Yup merajuk is comel..!
perempuan suka merajuk dan suka dipujuk
laki suka merajuk dan tidak suka dipujuk
(fakta dari dr fadzillah kamsah)

kalau lelaki merajuk biarkan ia bersendirian sehingga ia kembali cool. . .

JANGAN

sesekali mendekati lelaki merajuk,
lagi dipujuk lagi si-dia merajuk dan terus merajuk.
Lelaki suka merajuk pun ada sebab,tidak seperti perempuan,
kebanyakkan perempuan merajuk kerana nakkan perhatian lebih dari pasangannya,
Pada kaca mata lelaki,lelaki merajuk pada kebiasaannya 

UNTUK

"menunjukkan rasa kasih sayang terhadap pasangan"
chewah!
(sejak bila aku berkecimpung dalam bidan kejiwangan nie???)

.

lelaki tidak terlepas dengan sifat EGO,
sifat tidak mahu menyerah kalah di hadapan perempuan mahupun di hadapan sesama lelaki,

(cek kak,ambil r bunga 2,merajuk pn buat apa?)
xda guna,
dia sayang kau r,
kalau tak sayang wat pa dia nak pujuk,
kan??
kan??

Lelaki yang gentel-man akan segera meminta maaf terhadap pasangannya
Lupakan apa yang telah berlaku,
Hilangkan persengketaan,
Jadikan ini sebagai satu titik mula dalam mengharungi jerit perit dalam kehidupan berpasangan,

BUKAN MUDAH

membina kebahagiaan,

TAPI

mudah untuk meruntuhkannya,

MUNGKIN

berpasangan dalam masa 5 tahun,

TAPI

dalam masa sehari je boleh putus??

BUKAN???

semuanya boleh terjadi dalam sekelip mata.


Jangan mudah menutupi segala kebaikkan yang pernah si-dia berikan

HANYA

Kerana 1 keburukkan yang pernah terukir dalam sejarah perhubungan,

JADIKANLAH

kebaikkan itu menutupi segala keburukkan,
Pesanan: Merajuk berpada2,jangan sampai putus di tengah jalan biar ia berputik sehingga layu dek saat tibanya seruan Illahi.
original from: epilogmetamorfosis.blogspot.com
InsyaAllah berkekalan.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...